zamani gelince secim hilelerini aciklayacagiz redhack225

Seçim hilelerine hazır mısınız?

Tayyip Erdoğan'ın bütün meşruiyetini, dolaysıyla gücünü seçimden/sandıktan aldığı açık; her sıkıştığında sandıktan söz etmesi boşuna değildir.

Evet demokrasi yalnızca sandık değildir, ama eninde sonunda sandıktır da! En güçlü diktatörler ya da tüm halk hareketleri bile sandığa gitmek zorunda kalmışlardır.

Bir yıl içinde üç seçim var. Yara bere içindeki Tayyip Erdoğan, var gücüyle yıkılmadan bu seçimlere ulaşmaya çalışıyor... "Tencere tava, gerisi hava" tekerlemesinin çok ciddi bir deyim olduğunu bilmeliyiz: "Sen tencere çaladur; ben sandıkta işi bitireceğim" demektedir.

Erdoğan'ın "sandık"a bu güveni nereden gelmektedir?

Bir seçimde eğer "sandık"tan eski gücüne yakın çıkarsa yandı gülüm keten helva demenin vaktidir...

O halde, halk direnişinin tüm üyeleri kendilerini sandığa ve de sandık güvenliğine odaklamalıdırlar.

Ancak önlem alabilmemiz için sandıkta bin bir türlü hilenin döndüğünü, AKP kadrolarının bu konuda hem deneyimli hem de ahlaki olarak yatkın olduklarını, bu nedenle her yola başvuracaklarını önce bilmemiz gerekiyor.

2011 seçimlerinden sonra başta Can Ataklı, ciddi şüpheleri dile getirmişti ve ilginçtir, muhalefet liderlerinin seçimden sonra söyledikleri: "Önümüze bakalım!" lafıyla üstü örtülmüştü. O halde genel hatlarıyla:

1 - Parmaklara boya sürülmesi yeniden uygulanmalı,

2 - İçişleri Bakanlığına devredilen şaibeli seçmen listesi oradan alınmalı yeniden yargıç denetimine verilmeli,

3 - Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığının, Bilgisayar Destekli Merkezi Seçmen Kütüğü (SEÇSİS) Projesi derhal iptal edilmeli,

4 - Bir Amerikan bankası olan şaibeli JP Morgan'ın kredisiyle Sun Microsystems adına yerel ortaği Koç grubunun (ne kadar ilginç!) kurduğu, oyları sanal sisteme aktaran bilgisayar programı derhal iptal edilmelidir.

5- "Medya" patronluğunu düzenleyecek yasa çıkarmalı. Basın yayın işleriyle uğraşacak iş adamlarının başka ticari faaliyetleri yasaklanmalı; ısrar edenlerin lisansları iptal edilmeli; böylece yeni seçim, bağımlı olmayan temiz "medya"yla yapılmalı.

6- Düzenlemeler bitince % 10 seçim barajı % 3'e indirilip genel seçime gidilmeli.

Bunların yapılması bu muhalefetle zor olabilir. Yine de çözümler var görünmektedir: Sol gazetesinde Kemal Okuyan bu konuda çok ciddi saptamalar yapmakta, can havliyle gerçekleri anlatmaya çalışmaktadır.

OLAYLAR MÜNFERİT DEĞERLENDİRİLMEMELİ!

Kemal Okuyan, "Genelde, seçim hilesinin tek ve 'mistik' bir yöntemle gerçekleştirildiği sanılmaktadır. Oysa, çok sayıda yöntemin aynı anda hayata geçirildiği ortadadır" diyerek önemli noktalara değinmektedir:

- Öncelikle AKP'nin ne yapıp edip sandıktan başarılı çıkacağı inancıyla mücadele edilmelidir,

- Seçim hilesi en çok seçmen kayıtlarıyla oynayarak ve "mükerrer" oy kullandırarak yapılmaktadır,

- AKP, özellikle kendisine oy vermeyecekler üzerinde tuhaf oyunlar oynamakta, sahte üye kaydedip itiraz etmeyenleri engellemiş olmakta, habersiz ikametgah değişiklikleriyle kafalar karıştırılmakta, böylece "sanal" kişilerin oradan oraya taşınması sağlanmaktadır.

- "Bingo" durum işte bu sahte seçmen yazımındadır. Süreç nüfus müdürlüklerinde başlamakta seçim kurullarında devam etmektedir. (Parayla verilen üzeri mühürlü o pusulaları Keçiören'de etrafa saçılmıştı.)

- Toplam 200 bin sandık vardır. Her sandıkta bir muhalif kişinin oyu engellenmiş olsa bu 200 bin oy demektir gerçeğini asla unutmamak gerekir.

- Toplam 200 bin sandık vardır. Her sandıkta 10 mükerrer oy kullanılsa 2 milyon oy demektir! Uyduruk adreslere, metruk konutlara, ölülere, çocuklara seçmen kağıdını acaba hayaletler mi hazırlamaktadır? Aysberg'in boyutlarını kimse bilebilir mi?

- Sandıkta görevli üç-beş polisin "mükerre oy" kullanmasını 2,3,4..le çarparsak 1 milyon- 2 milyon gibi muazzam sayılara ulaştığını görebiliriz!

- Ana muhalefet partileri zaman geçince sandığı terk etmekte; ondan sonra, mükerrer oy kullanma, oy sayımı ve bunun çizelgeye aktarımında kim bilir neler olmaktadır!

- Bunları iktidar yerel örgütleriyle yapmaktadır.

- Ortaya çıkarılan her hile "münferit bir adli olay" olarak değerlendirmekten vaz geçilmeli, derinine inilmelidir!

Peki bütün bunları kim yapabilir? Elbetteki örgütlü halk ve de muhalefet partileri.

Ancak ne yazık ki bir aydır dünyayı ayağa kaldıran halk eylemleri Tayyip'den Pensilvanya'ya dek herkesi, sarsmış, korkutmuş da MHP ve CHP'ye daha etki edememiştir!

Ahmet YILDIZ - 29 Haziran 2013 - Odatv

Y   O   R   U   M   L   A   R

Misafir - iki turlu seçim
Bu aralar yorumlarim yayinlanmiyor, halbuki çok önemli degerli noktalari paylasiyorum. Sayet yorumum çikarsa, diyecegim odur ki, Fransa'daki gibi 2 turlu seçim olsa nasil olur? Madem baraji kaldirmicak bunlar, baraj alti kalan oylar kime gitcek belli olur!
2013-06-29 03:59:15
*** *** ***
Misafir - bazen.ben
C-) Sandığa giren oy anına kadar olan hile hurdayı anlamak mümkün. mürekkep uygulaması bitti. burada kullan atla arabaya git orada kullan falan filan. cebinde on tane nüfus cüzdanı düzmecesiyle yaşa falan filan. ama sandığın başında bekleyen parti temsilcileri eğer adamlarsa ve satın alınmıyorlarsa, (demek ki öncelikli adım satın alınmayacak adamlardan temsilci yapılacak) ve seçim başlangıç noktasında sandıkların boş oluşu ve seçimin bitişi sayımın yapılışı sürecine kadar (çişim geldi, sigara içeyim, bir şeyler yiyeyim gibi abuk nedenlerle) sandığın başından ayrılmıyorlarsa... sandık başkanıyla sayımı yaptıktan sonra sandık sayım tutanağının taraflarca imza altına alınmasından sonra bir nüshasını ilgili partinin temsilcisi kendisinde alı koyuyorsa ve bunu partinin ilçe merkezine ulaştırmak gibi bir yükümlülüğü varsa... -------------------------------------------------- işte buraya kadar her şey muntazam ve sorumluluk içinde yürüyorsa o bilgisayar programı istediği oyunu yapsın varsın. elde tarafların imzaladığı tutanaklar varken gerçeklere ulaşmak partilerin rakamları alt alta dizmesi kadar kolaydır. ve itiraz kanallarından oyunları ortaya çıkartmak mümkündür... --------------------------------------------------- işte tam da burada (bilmediğimden dolayı soruyorum) sandık sayım tutanağından bir nüsha parti temsilcisine veriliyor mu? eğer veriliyorsa sıkıntı yok... yok verilmiyorsa ilk elden dönüştürülmesi gereken uygulama budur. zabıtlar imzalanacak ve bir nüsha parti temsilcilerine verilecektir. Gerisi bilgisayar oyunları ve saire fasa fisodur. bilgisayar oyunları en fazla 10-15 günlüğüne birinin işine yarar. siz oturur zabıt sonuçlarını bir excel sayfasında dizer ve gerçeği ysk'nın da mahkemelerinde gözüne sokarsınız hem de kendi temsilcilerinin imzalarıyla... ------------------------------- bilgisayar'ı unutup, kendimizi kandırmaktan vaz geçip, sandık öncesi ayak oyunlarıyla ilgilenilmeli ve sandık başlarına satın alınamayacak ve enayi olmayacak adamlar yerleştirmenin yolu bulunmalıdır...
2013-06-29 02:45:44
*** *** ***
Misafir - Melih
Sandığa gelen seçmenlerin üstleri aransın. Bu namussuzlar ceplerinde hazır oy pusulası ile geliyorlar!
2013-06-29 02:10:02
*** *** ***
A.Tamtürk
Her seçim öncesi ABD büyükelçiliğinden bir uzmanlar heyetininin, SEÇSİS anabilgisayarlarının bulunduğu YSK'yı ziyaret etmesinin nedeni nedir?
2013-06-29 00:01:27
*** *** ***
Misafir - finidi
Burda olayın gereksiz olan tarafı tartışılıyor.Sen eğer bütün sandıklara gözlemci koyarsan ve bu gözlemciler namusluysa zaten bu gözlemciler sandıkta kime ne oy çıktığını biliyor.Millet sokakta yürüyeceğine gitsin seçim günü sorumluluk alıp sandık denetçisi olsun.200.000 kişi nöbetçi olsa 10.000 kişi de oy torbalarını ilçe seçim kurullarına kadar takip etse muhalefet en azından hile varsa yapıldığını öğrenmiş olur.Cumhuriyet mitinglerinde yüzbinlerce kişi şehirdışlarına gidebiliyorsa 200.000 kişi toplanabilir.Sen görevini yapsan SECSİZin en azından hilesini ortaya çıkarırsın.Geçen seçimde CHP once şaibeyi araştırıyoruz dedi sonra ağzını açamadı çünkü sandığa göderdiği adamlar sandıkta durmadı ve sayıyı öğrenemediler.Ben aylar once seçim hilesi konusunda ODATV ye OSYM deki gibi kamera sistemi konsun yazmıştım ODATV bukonuda kamuoyu oluşturmalı.
2013-06-28 21:09:54
*** *** ***
Misafir - bilgisayarcı konuştu
YSK – SEÇSİS Sistemi (9 Eylül 2010) Seçimler demokratik sistemin önemli bir parçasıdır. Anayasamız, 79. maddede “seçimin düzen içinde yönetimi ve dürüstlüğü ile ilgili bütün işlemleri yapma ve yaptırma görevini” bağımsız bir yargı organı olan Yüksek Seçim Kurulu (YSK) tarafından yürütülmesini emretmektedir. Daha önceki seçimlerde Seçmen Kütüklerinde bazı hatalar ve son mahalli seçimde seçim sonuçlarının merkeze aktarımı ve değerlendirilme sırasında bazı tıkanıklıklar yaşanmış ve toplumda bazı endişelerin oluşmuştur. Bu endişelerin giderilmesi ve daha saydam bir sayım yapılması konusunda görüş ve önerilerimizi paylaşmayı, bilişim konularında faaliyetler gösteren bir sivil toplum kuruluşu olarak görev addediyoruz. Ocak 2009′da Ankara Barosu’nda yapılan panelde de belirtildiği gibi, SEÇSİS sistemini Türk bilişim uzmanları tarafından üretilmiş güvenli bir sistem olduğunu düşünüyoruz. İlgili uzman arkadaşların bildikleri bütün güvenli tedbirleri aldığını düşünüyoruz. Fakat, bunun bağımsız denetleyiciler tarafından doğrulanmasını; yazılım, donanım ve ağ altyapısının güvenlik ve bütünlük denetlemesinden geçmesini (teknik deyimi ile audit) gerekli görürüz. Bu önerimiz, UYAP dahil tüm kritik sistemler için de geçerlidir. Kamuoyununda en ufak bir tereddüt olmaması için hem sistemin üretim ve geliştirme hem de işletim aşamasında bu denetimin periyodik olarak yapılması gerekir. Kamuoyunda tereddüt kalmaması YSK’nın, siyasi partilerin ve sivil toplum kuruluşlarının üzerine düşenler görevler vardır. YSK’nın sandıklara ait ham bilgileri, il ve ilçe bazında dizin yapısında İnternet ortamında yayınlamasında yarar vardır. Bunu en azından, siyasi partilere açması gerekir. Sandık başında, sayım sonuçları gösteren tutanağın siyasi parti gözlemcilerine verilmesi ve orada asılması; kamuoyunun tereddütlerini gidermede ve seçimin düzgün yapıldığının doğrulanmasında çok önemlidir. Kendi elindeki tutanaklarla, YSK İnternet sitesindeki bilgilerin uyuştuğunu gören siyasi partiler, seçimlerin düzgün yapıldığından emin olacaklardır. Siyasi partilerimizin, sandık sonuçlarını, çeşitli teknolojilerle kamuoyuna iletmesi de yurttaşların olası tereddütlerini yok etmede önemlidir. YSK’nın siyasi partileri ve bağımsız sivil örgütleri paydaş olarak kabul ederek, yönetişim ilkeleri ışığında işbirliği yapması; bunu kendi asli görevinden taviz vermeden yapmasının ülkemize sayısız yarar sağlayacağından eminiz. Bütün kamu kurumlarının ellerindeki kurumsal ve kişisel mahremiyeti olmayan tüm verileri kamuoyu ile paylaşmasını, ilgili sektörün sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapmasını önermek isteriz. Bu sürece kurulacak sistemlerin tasarlanması aşamasından itibaren başlanmalıdır. Bu sistemlerin altyapılarında ve kullanıcı bilgisayarlarındaki araçlarında özgür yazılım temelli yazılımların kullanılması da güvenlik ve güvenilirlik açısından önemli başlıklardır. Kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve yurttaşların belli ilkeler etrafında işbirliği yapması ülkemizdeki demokrasinin gelişmesi ve bilgi toplumuna yönelmesinde önemli katkı sağlayacaktır. Kamuoyuna saygılarımızla duyururuz. Linux Kullanıcıları Derneği (LKD) İnternet Teknolojileri Derneği (İNETD) Oyları kimin verdiği değil kimin saydığı önemlidir. Stalin
2013-06-28 21:09:05
*** *** ***
Misafir - metin
SECSISDEN daha tehlikeli olan 79 sayili secmen sayisini düzenleyen ve secimlerin bilgisayarli ortamda yapilmasini öngören 79 sayili yasadir.-devam edecegim yayinlanirsa-
2013-06-28 19:09:30
*** *** ***
Misafir - abdestli
Oyları sanal sisteme aktaran bilgisayar programi ile oldugu kesin! Cunku AKPKK bizim koyden %100 aldigi zaman Turkiye genelinde oy orani%37 idi. %49 la telafuz edilen secimde, ayni koyden %24 fire vermisti. Yurt capinda ortalama%1 olsa %36 yi gecmesi imkansiz. Muhalefettekiler bunlari bile takipten aciz.
2013-06-28 17:56:42
*** *** ***
Misafir - bulent6962
bende artık chp ye değil işçi partisine vereceğim chp nin yöneticilerine bir ders vermek yine meclis dışı bırakmak gerekiyor kendilerine gelmelerini sağlamak için yoksa habire koltuk değnekliği yapıyorlar payanda mıydı?
2013-06-28 16:19:06
*** *** ***
Misafir - codegon
maalesef seçimlerde bu dediğiniz olaylar oluyor peki size bir soru; (herhangi olumsuz olması zor bir işiniz olduğunda eğer gücünüz varsa)torpil aramayanınız var mı ömrünüzde bir defa da olsun siz hiç torpil vs yapmadınız mı? koca başbakan yarışa 2-0 önde başlar yoksa nasıl kazansın o bizim padişahımız
2013-06-28 16:01:10
*** *** ***
Misafir - hammurabim
Redhack YSK'yı da hacklese de bizde öğrensek hangi sandıktan kaç oy çıkmış.
2013-06-28 15:59:31
*** *** ***
Misafir - kanarya
Polis artık taraf olmuştur!..Tarafsız diyebileceğimiz öncelikle çözüm sürecinde işi kalmayan ve 35.maddede elinden alındıktan sonra boşuna besleyecek olacağımız sayın Özel beyin yan gelip yatma pozisyonuna gelen askerleri hiç olmazsa seçim sandıklarında görevlendirilseler !..
2013-06-28 15:42:35
*** *** ***
Misafir - avci
bu konunun ne derece ciddi olduğu su götürmez.bu nedenle ilk seçimlere değin bu işin gündemde kalması için oda tv başta olmak üzere az buçuk demokrat medya da dahil tüm kanallarda konuşulmalı ve yazılmalı.ta ki başlarına kakıncaya kadar.daha ilk seçimlerde kayseride çöplükten çıkan oyları bile unutmadık ama balık hafızalı ulusumuz bunları çoktan unuttu.seçsis sistemini ise redhack ve anonymous'a havale ediyorum.çünkü bu konuyu deşifre edeceklerine eminim.diğer konum ise başta belirttiğim gibi bizim elimizde.unutmamalı unutturmamalıyız.
2013-06-28 15:18:07
*** *** ***
Misafir - Bipedal Locomotion
Diktatör ve şürekası gözünüzün önünde yalan söylüyor hem de bir kere değil defalarca, gözlerinizle gördünüz Ethem'in katili polisi meşru müdafa ile serbest bırakıldı. Çocuklarımızın üniversite sonuçlarındaki rezillikleri de gördük. Siz sanıyor musunuz ki onlar seçimleri hilesiz yapacaklar. AKP'nin tüm seçimleri ve halk oylaması hileli idi. Önce anket patlatıp halkın algısını yönetiyor sonra seçimlerde istedikleri sonucu çıkarıyorlar. Son seçimlerde hilenin en güzel kanıtı bağımsız adayların oy pusulası üzerindeki isimleriydi. Küçücük yazılmıştı. Daha seçim bitmeden sultan hazretleri çıkıp önde gidiyoruz diye açıklama yapmadı mı? Muhalefet ne yaptı? Pıssss...
2013-06-28 14:54:02
*** *** ***
Misafir - Yamtar
Arkadaşlar lütfen maddelerden parmak boyasının altına şunu da ekleyin. ÖSYM'nin şuan sınavlarda yaptığı gibi seçimin yapıldığı her odaya tabii ki oy atma bölmesinin içi görülmeyecek bir şekilde kamera yerleştirilmesi ve oy sayma işleminin bu kamera altında yapılması gerekmektedir. Bu kamera kayıtları da oldukça kolay bir şekilde ilgili siyasi partilerle paylaşılabilir. Hatta şuan aklıma gelmeyen kişi haklarını ihlal eden bir durum yoksa herkes ile bile paylaşılabilir. Buna neden gerek var derseniz, siyasi partilerin bir tanesi hariç hiçbiri bütün sandık sonuçlarını toparlayacak elemana sahip değil. O bir tanesi de anlaşılacağı üzere iktidar partisidir.
2013-06-28 14:41:17
*** *** ***
A.Tamtürk
Bir düşününüz bakalım; YSK, SEÇSİS sistemine sandık sandık girilen oyları neden sandık sandık açıklamıyor da sadece “toplam(!) sonuç” olarak açıklıyor?? YSK tek tek sandıklardaki sonuçları neden gizliyor? …!?... Hımm; Ya o zaman bir sandık görevlisi kalkıp da YSK sitesindeki sandık sonucunu kendi sandığının zabıtlarıyla karşılaştırırsa!?
2013-06-28 14:09:47
*** *** ***
Misafir - sabırlı
oldu hemen de yaparlardı. neyse artık rte topal ördek zaten. abd'ye göre bi ayağı çukurda. bu yüzden seçimi kaybetmesi yüksek ihtimal.
2013-06-28 13:19:58
*** *** ***
Misafir - aydan
Ben 22 yıldır oturduğum yerden kütüğümü sildiler secimlere bir haftadan az bir zaman vardı yeni kayıt yaptıramadım oy kulanmaya gitiğimde muhtara sordum senin kayıdın silinmiş yeniden kayıt yaptır dediler özet olarak aynı durum burda bir çok ailenin başına geldi.dah ne bekliyor muhalefet partileri neden bu duruma mudahale edilmiyor buna daha çok şaşırıyorum muhalefet eden partilerden bile şüphelendim yani neden bu konunun üzerine gidilmiyor ne olmasını bekliyorlar akp bu kadar oy alması imkansız ötesi birşey secmen kütükleri neden iç işlerine alındı neden boya kulanmak kalktı neden abd den alınan bu secim sayım yazılım programı kulanılıyor abd bunu üçüncü dünya ülkelerine veriyor ve tafsiye ediyor abd li bir program yazılımcısı bile bu sistem ile her türlü müdahale yapılabilir dedi .oda tv yetkilileri lütfen bu konuyu gündemde tutun...
2013-06-28 12:58:03
*** *** ***
Misafir - yasmaha
arkadaşlar seçimlerde çeşitli hileler kullanılır bu arkadaşların kullandığıysa bir kişinin birden çok sandıkta oy kullanması(bunun nasıl önlenebilceğiyle ilgili bir fikrim yok)ve memleketi üç kuruşa satan embesillerin eline hazır pusula verilip sandıkta ona verilen pusulayı geri götürüp parayı almasıdır(bunuda anca oy kullanmadan önce üzerinin aranmasıyla hallolabilir)kanısındayım.
2013-06-28 12:46:40
*** *** ***
Misafir - TAKİYYE
SEÇSİS' li Seçimlerde hile olmadığını savunanlara şu cevabı verin. Tarihinde ilk defa Üniversiteye giriş sınavında hile şüphesi, şifre, şaibe oldu. Sınavda bunu yapanlar, SEÇİMLERDE BOŞ MU DURACAK ? 2011 'de YGS'ye 'şifre' gölgesi düştü. Hala soruşturuluyor MUŞ.
2013-06-28 12:45:31
*** *** ***
Misafir - Adlaer51
Secimler birsey degistirseydi, zaten yasaklanirdi.
2013-06-28 12:40:52
*** *** ***
Misafir - Why not
Bu yazi mutlaka her bireye ulasacak sekilde her yerde yayinlanmali sayin muhalefet bunu niye yapmaz niye bugune kadar bu konuda hic bir sey yapmadi ? Bu cok buyuk soru isareti. Kadercilik ruhlarina islemis. Dugun derneklerde boy gosterme zamani degil eyyy muhalefet isine bak. Bu vatandas seni gorevlendirdi Vatandasin hakkini araman icin. Dugun dernek zamani degil isininizi yapin sayin vekillerimiz.
2013-06-28 12:22:31
*** *** ***
Misafir - SEÇİM
2007 de yapılan halk oylamasından, 2009 da yapılan yerel seçimler arasında 17 ayda Şanlı Urfa Nüfusunun %38.5 arttğını bilyormusunuz. Kaynak www.ysk.gov.tr
2013-06-28 12:19:19
*** *** ***
Misafir - demarkaj
Yanlış anlamayın, ama parmak boyası gülünç bir teklif. Kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz? Oy pusulası dediğimiz şey saman kağıt arkadaşlar! Yani ülkenin geleceği bir saman kağıt mı belirleyecek? Böyle şey olur mu ya? Oy pusulaları kişiye özel olmak durumundadır. En azından parada kullanılan özel bir kağıt kullanılmalı, üstünde seri numarası, kompalanmasını önleyecek barkod yahut şeritler, vesaire olmalı. Sahte ve mükerrer oy bu şekilde en başta engellenir. Sonra fazla yada hileli seçmenin önüne geçecek çalışmalar yapılmalı. Parmak boyası ancak ekstra önlem olabilir. Seçimde odaklanılması gereken şeyler önem sırasına göre 1- Oy pusulası 2- SEÇSİS denen garabet 3- Hayali seçmen 4- Kararsızların oy kullanımının teşvik edilmesi. 5- Seçim güvenliğinin örgütlerce sağlanması. AKP kararsızları devre dışı bırakmak için seçimleri yaz aylarına getiriyor.
2013-06-28 12:02:13
*** *** ***
Misafir - etik
2011 AFGANISTAN KARZAI'nin CUMHURBASKANLIGI Secimlerinde uluslar arasi gözlemci cagirildi,Gözlemcinin internete düsen notlarinda yazanlar: SAAT 13'e kadar köyde hemen herkes geldi oy kullandi.TOPLAM OY 400 'dü.Secimin bitim saatine kadar 16.00 KIMSE GELMEDI!Arkadaslarla bilgisayari kapatmak icin son kez gözden gecirdigimizde donduk kaldik.Ekranda 1200 KISI OY KULLANMIS GÖRÜNÜYORDU!Bu konu raporlara gecti,tipki Ohio SECIMLERINDE HACKER Televizyonlara cikip hileli yazilim yapip bir partinin oy almasini itiraf etmesi gibi.secsis uyap mernis benzeri yazilimlar ABD'nin iktidari kullanmasina izin verdigi ülkelerde o ulke iktidarlarinin sigortasi olarak kullanilmaktadir.Yazilim ilk kez 1983 Yilinda KENTUCKY eyaletinde kullanilmis,iki ana prensibi var.Quick search prelementary search,kisa sayim uzun süreli sayim.Bu iki sayim arasinda ilk yapilan o deneyde %24 Hata tespit edilmistir.Bu yazilim daha sonra micro-sun tarafindan gelistirilmis ve kiralama yöntemi ile kullanilmasina izin verilmistir./yayin oldukca yazacagim.
2013-06-28 11:10:06
*** *** ***
Misafir - :)
Canlarım ya seçimleri hilelimi yapmışlar bak sen tüh görüyormusun soda için soda hazmedersiniz belki:D
2013-06-28 11:02:47
*** *** ***
Misafir - zümrüt
halk oy verdi ama chp oylara sahip çıkamadı biz ışık sönmeden önce kim öndeydi ışık söndükten sonra kim öne geçtiğinide gördük birde sandk görevlileri iyi seçilmeli alim allah sandık bekçileri kandırıla bilirler maddi ve manevi olarak her şeye duyarlı olalım gözümüzü dört değil yüzdört açık tutalım
2013-06-28 10:56:45
*** *** ***
Misafir - etik
Secim hilelerini önlemenin olanagi yoktur.En aza indirmek mümkündür. Secimler bilgisayarda yapilir,ayrica sandiklar mühürlenir ve YSK 'da tekrar sandikta sayilir,böylece hem bilgisayarda hizli sonuc alinir,hemde tek tek sayilarak sandik sonucuna bakilir.Ayrica bu kadar saibeli secimler icin uluslararasi gözlemci istenir,ki bunlar icinde uluslararasi bilgisayar hilelerinde uzmanlasmis olanlari vardir,cagirilir ve secimleri onlarda denetler.AKSI TAKDIRDE AKP HÜKÜMETI SECIM KAYBETMEZ!
2013-06-28 10:56:19
*** *** ***
Misafir - alp
Amerikanın bile vazgeçtiği, hilenin çok kolay denetlemenin zor olduğu bu seçim sisteminin kaldırılmalarını aptal chp lilere defalarca söylememize, anlatmamıza rağmen, soroscu kuşak bunları duymazdan, bilmezden geldi. sözde aralarında bilgisayarcılar var. Bu yazıyı yazanlara selam olsun. Teşekkürler.
2013-06-28 10:48:51
*** *** ***
Misafir - Sitem
Önemli bir konuya parmak basıldı. Daha önceki seçimde, sandık görevlisi biri ile birlikte idim. Hileli durumlar olduğunda herhangi bir parti mensubu olmama rağmen müdahelede bulundum, az kalsın sonumu hazılıyordum orada farkında değilim çükü tepkiye insani bir cevap verilmiyor. Ampülün yoğun olduğu bir bölge olduğundan olsa gerek chp dahil diğer partilerin de görevlileri yoktu. Sandıkta görevli olan MHP li kişilerin bile taraf olarak oyları Ampüle çevirdiğini kendi gözümle gördüm. Bu olaya şahitlik ettikten sonra Ampülün dışındaki tüm partilerden daha nefret eder oldum çünkü, her türlü riski göze alarak oy kullanıyor sonrasında oyunu korumaya çalışırken başına neler gelebilieceğini kimse bilmiyor ama partilerin bu konuda yaptığı birşey de yok. Bu konuyu neredeyse tüm partilerin maillerine gönderdim ancak konu ile ilgili ne harhangi bir tartışma oldu nede beyanat. Bu seferde farklı olacağını düşünmüyor ve oy ve gene aynısı olursa verdiğimiz oyları korumayı bile beceremeyen partilere hakkımı helal etmeme ile başlayıp ne kadar ... sallayacağımı bilemiyorum. Mümkünse sandık bölgesindeki kendi seçmeni olan herkesi sandık görevlisis gibi hareket etmelerini sağlaması gerek ve tüm partilere dair hile mevzusu olması durumunda partiye bakmasızın herkesin karşı çıkması ve sandıklar üzerinden ortak liste çıkacak şekilde hareket edilmesi gerekiyor ki o zaman hile olması neredeyse imkansız hale gelir.
2013-06-28 10:43:37
*** *** ***
çlt
her seçim sonrasında bağımsız kişiler tarafından tespit edilen sayısız seçim hile delilleri malesef muhalefet tarafından takip edilmemektedir. demekki tüm muhalefet partileri de bu işin içindedir. bana göre seçimlerde bir halk aldatmacasından öte bir şey değildir.
2013-06-28 10:34:51
*** *** ***
Misafir - Misafir
Cumhuriyet'in en büyük düşmanlarının CHP ve MHP olduklarını acaba ne zaman fark edeceğiz. AKP yanlızca bir taşeron, tek başına olsa hiç bir şey yapamaz.
2013-06-28 10:28:00
*** *** ***
Misafir - secimcapulcusu
bence şimdiden bu sistemi(SEÇSİS) mahkemeye vermeli ve kaldırılması sağlanmalıdır.
2013-06-28 09:50:14
*** *** ***
Misafir - aleks
cok dogru bir tespit gundemde tutulmasi ve farkindalik yaratilmasi gereken cok onemli bir konu .
2013-06-28 09:11:02
*** *** ***
Misafir - spartaküs
Önümüzdeki seçimlerin önemli ve hayati bir mesele olduğu tarışmasızdır.O halde iktidara karşı başarılı direniş sergileyen halk ve özellikle gençlerden oluşacak mahalle komiteleri yazıda belirtilen olası hilelere karşı anında tepki verip hilelerin önüne geçilmelidir. Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığının, Bilgisayar Destekli Merkezi Seçmen Kütüğü (SEÇSİS) Projesi derhal iptal edilmeli bu konuda meydanlarda sürekli kampanya yapılmalı imzalar toplanmalıdır.
2013-06-28 07:05:10
*** *** ***
Misafir - pim karnca
SEÇİMLERİN KADERİNİ MEZARLIK HORTLAKLARI BELİRLESE VAY HALİMİZE.
2013-06-28 02:36:36
*** *** ***
Misafir - Seçsis ' e HAYIR
Seçsis programı ve e-seçim sistemi kodlu ( şifreli ) ve kapalı bir programdır. Bu program Merkez Bilgisayarda Denetim ve Gözetime kapalıdır. Avrupa'da benzerleri şaibeli olduğundan yasaklanmıştır. Seçimlerin Gizli oylama, Açık Sayım ESAS olması evrensel bir hukuk gerçeğidir. Ama Seçsis ve seçmen sayısından 17 milyon fazla basılan oy pusulası ile bu Açık olabilecek OY, DENETİMSİZ ve GÖZETİMSİZ SAYIM haline gelmiştir. Ey CHP ve MHP bu seçsis programı ile hayatta gerçek oyunuzu alıp-almadığınızı BİLEMEZSİNİZ ve KAYIT DEFTERLERİNİ GÖREMEZSİNİZ. SADECE SEÇSİS'E GÜVENMEK ZORUNDASINIZ. 21. YY'DA DEVLET'İN TEMELLERİNDEN BİRİ ŞEFFAFLIKTIR. Sizden isteğim : 1- Seçsis programı iptal olsun , eski usul seçimlerde hile çok az olur. 1-Bu kabul edilmezse Seçsis Seçim Sistemi ve programının Uluslararası ve Ulusal örgüt, kuruluş ve tüm partilerin Denetim ve Gözetimine açılmasını isteyiniz . 3-Bu da olmaz ise SEÇSİS'li Seçimleri BOYKOT EDİNİZ. Yerel Seçimlerde sayıma denk gelen elektrik kesilmelerinin nedenini bir bilgisayar mühendisi şöyle açıklamıştı: Seçsis programında SQL veri tabanı kullanılıyor, Sonuçlar Ankara'daki merkeze gitmeden müdahele sadece programı kapayıp açmakla oluyor, elektrik kesintisi programı kapamaya yarıyor. Linux dernekleri Seçsisi özgür olmayan, şifreli ve kapalı, müdaheleye açık olarak değerlendirdikleri bir bildiri yayınlamışlardı. Vatandaş, yurttaş, partiler OYUN'A GELME, OY'UNA SAHİP ÇIK.
2013-06-28 02:36:28
*** *** ***
Misafir - tam da o yüzden
Tam da bu yazıda belirtilenler yüzünden bana göre halk bu maddelerin gerçekleştirilmediği bir oylamayı tanımamalıdır, zira bu sözde muhalefet partilerindeki misket havası parti tabanındaki hoşnutsuzluğa rağmen sürmektedir. Diktatörlük kendi parti tüzüklerine dahi ya acz ve tembellikten ya da kurnazlıktan uymayan yetki sahibi partililerdedir. Ayrıyeten geçen seçimlerde gözetmenlerin hilelere şahit olması yaptım oldu demokrasisinde hiçbir işe yaramamıştır. Fiziksel olarak gücün yetmemesi söz konusu. Tabii ki birşeylere güveniyorlar ve tabii ki bu yüzden seçimden meşruluklarını anlatan tek ve en önemli şey olarak bahsediyorlar. İşin kötü tarafı Putin'in seçimleri hileli diye ötüp duran yabancı oligark basını bundan hiç bahsetmiyor, seçimler meşruymuş gibi yazılar yazılıyor her yerde. Oysa ki aynı basının neleri bildiğini, eğer isterse neleri haber edeceğini Gezi olaylarında gördük. Herhalde onlar "muzaffer çıkamayacakları bir mücadelede halkı destekleyelim, deliğe süpüreceklerimiz bunların kafalarını ezsin, sonra da onları deliğe süpürelim" mantığıyla haber ettiler olayları. SADEDE gelirsek, seçim sistemi kimsenin kontrol edemeteceği bir hale getirildi. Diyelim ki bu sefer muhalefet partilerinin başına taş düştü de iktidara çanak tutmayı kestiler, onların dahi şahidi olamadığı oy sayım aşamaları varken, SEÇSİS varken mürekkep yokken, Kemerburgaz Sarıyer'den çıkarılıp Eyüp'e konurken, bunlar muhalefete oy veren insanları çatır çatır üye gösterir ve ŞİKAYETLER YARGIDAN GERİ TEPERKEN YANİ BİLİNEN HİÇBİR DEMOKRATİK YOLLA ETİK BİR OYLAMA SAĞLAMA YOLUNDA SONUÇ ALINAMIYORKEN halk bunları önlemek için ne kadar örgütlenirse örgütlensin adam toplantı+karar yeter için alacağını söylediği %75 oyu uydurur istediği şekilde. Ben bu seçim sistemini de tanımıyorum. Seçimin nasıl yürütüleceği kararını kim nasıl alıyor ki zaten? Oy sayımını elektronik yapmanın hilenin diğer adı olduğunu dünya alem biliyor. Bir tek Venezüela'da, uluslararsı gözlemciler kusur bulmak için yırtınıp "hayatımızda bu kadar temiz bir oylama görmedik" demek zorunda kaldılar. Bize de dışarıdn gözlemci lazım, öyle ABD falan değil, her yerden. Çünkü artık kendilerini aşıp görüntüde oylama yaptırıp kendi hazırladıkları oyların sayım sonucunu bile yazabilirler. Yaptık oldu dedikleri için, açığa çıkan suçların beyan edilen sonucu geçersiz kılması gerekirken hepsi de geçerli oladuğu için hilelerin önünde hiçbir egel olamıyor. Yargıdan tepiyor, bu tekrar edilmeli. Bu nedenle Milli Merkez'in kendisine Milli Meclis demesindeki mantığı doğru buluyorum. Bu seçimler kabul edilemez. Bunu kabul eden bir meclisin meşruiyeti artık sorgulanmalı ancak vatandaş bırakın hesap sormayı, bu durumu sorguladığı için hesap vermek zorunda kalıyor. Muhalefet partilerine baskı bence bu minvalde olmalı. Damgasız parmak sayesinde ve ikamet kayıtlarıyla oynayarak mükerrer oyun kullanıldığı elektronik sayım yapılan bir sistem kabul edilemez. Aslında sandıklarda son oylar verilir verilmez yapılan açık sayım canlı yayında verilmeli, sonra temsilciler bu sayıları ilçe merkezlerine falan nasıl veriyorlar, bütün süreç canlı yayında verilmeli. Çok mu eminsiniz oylardan, o zaman her şeyi canlı yayında gösterin, ama her şeyi.
2013-06-28 02:23:15
*** *** ***
Misafir - kaktüs
Secsis sistemi kesinlikle kaldirilmali hatta imza kampanyasi yada referanduma bile götürülebilir,ben eski düzen parmaga boya sürme i$lemini daha dürüst buluyorum ancak bu iktidar onada hile bulur ondan korkuyorum.....
2013-06-28 01:57:33
*** *** ***
A.Tamtürk
Yıllardır dile getirmekten dilimde tüy biten bir konuyu dile getirdiği için sayın Ahmet Yıldız'a ve OdaTV’ye teşekkür ediyorum. En büyük hile, hileye açık olduğu dünya çapında kanıtlanmış olan, bu yüzden başta ABD, Almanya, Yunanistan olmak üzere tüm dünyada yasaklanan, bir oyu iki oy, iki oyu bir oy yapabilen SEÇSİS bilgisayar sisteminde yapılmaktadır. SEÇSİS'in bilgisayar ortamındaki oy hırsızlığı, özellikle seçimden fazla beklentileri olmadıkları için oylarının peşine düşemeyen “KÜÇÜK PARTİLERİN OYLARI” AKP'ye aktarılarak yapılmaktadır. Sandık sonuçları tek tek açıklandığı anda bu büyük hile ortaya çıkacağından YSK tek tek sandık sonuçlarını yıllardır gizlemektedir. SEÇSİS’te hilenin teknik olarak nasıl yapıldığının ayrıntılı açıklamasını şurada bulabilirsiniz: http://www.the.org.tr/2010/04/05/secimlerde-bilgisayar-mi-bilgicalar-mi-kullaniliyor/ .SEÇSİS’in kaldırılması ve seçim sisteminin değişmesi için başlatılan 10’larca imza kampanyasından birkaçının adresini ise şurada bulabilirsiniz: https://www.change.org/tr/search?utf8=%E2%9C%93&q=seçsis
2013-06-28 01:31:02
*** *** ***
Misafir - Seçsis Şaibelidir
Seçsis programı kodlu ( şifreli ) ve kapalı bir programdır. Bu program Denetim ve Gözetime kapalıdır. Avrupa'da şaibeli olduğundan yasaklanmıştır. Seçimler Gizli oylama, Açık Sayım ESAS olması evrensel bir hukuk gerçeğidir. Ama Seçsis ve fazla basılan filigramsız 17 milyon oy pusulası ile bu Açık oy, GİZLİ SAYIM haline gelmiştir. Ey CHP ve MHP bu seçsis programı ile hayatta gerçek oyunuzu alamazsınız. Sizden isteğim : 1- Seçsis programı iptal olsun , eski usul seçimlerde hile çok az olur. 1-Bu kabul edilmezse Seçsis programına Uluslararası ve Ulusal örgüt, kuruluş ve tüm partilerin Denetim ve Gözetimine açılmasını isteyiniz . 3-Bu da olmaz ise Seçimleri BOYKOT EDİNİZ. Seçsis programı kodlu ( şifreli ) ve kapalı bir programdır. Bu program Denetim ve Gözetime kapalıdır. Avrupa'da şaibeli olduğundan yasaklanmıştır. Seçimler Gizli oylama, Açık Sayım ESAS olması evrensel bir hukuk gerçeğidir. Ama Seçsis ve fazla basılan filigramsız 17 milyon oy pusulası ile bu Açık oy, GİZLİ SAYIM haline gelmiştir. Ey CHP ve MHP bu seçsis programı ile hayatta gerçek oyunuzu alamazsınız. Sizden isteğim : 1- Seçsis programı iptal olsun , eski usul seçimlerde hile çok az olur. 2-Bu kabul edilmezse Seçsis programına Uluslararası ve Ulusal örgüt, kuruluş ve tüm partilerin Denetim ve Gözetimine açılmasını isteyiniz . 3-Bu da olmaz ise Seçimleri BOYKOT EDİNİZ. Yerel Seçimlerde olan elektrik kesilmelerimin nedenini bir bilgisayar mühendisi şöyle açıklamıştı: Seçsis programında SQL veri tabanı kullanılıyor, Sonuçlar Ankara'da ki merkeze gitmeden müdahele sadece programı kapayıp açmakla oluyor, elektrik kesintisi programı kapamaya yarıyor. Linux dernekleri Seçsisi özgür olmayan, şifreli ve kapalı, müdaheleye açık olarak değerlendirdikleri bir bildiri yayınlamışlardı. Vatandaş, yurttaş, partiler OYUN'A GELME, OY'UNA SAHİP ÇIK.
2013-06-28 01:14:26
*** *** ***
Misafir - ferah
O da bir şey mi? AKP 2002'den 2007'ye kadar 1 milyon artan toplam seçmen sayısının 2007'den 2010'a kadar nasıl bir anda 10 milyon arttığını açıklasın. Benim ve ailemin diğer bireylerinin TC kimlik numaralarıyla birlikte nasıl aynı mahallede bir başka adreste daha yaşadığını söylesin. Adrese dayalı sistemle bu diğer adrese seçim pusulası gidip gitmediğini açıklasın. Ayrıca seçim barajı toptan kaldırılsın öyle 3-5 değil, direk 0 olsun. Yoksa bölgesel güçlü partilerin sesi kısılır, örnek olarak da Tunceli. Belki adamlar o şehirden tek başlarına çıkacaklar ama nüfusun %3'ünü tutturamayacaklarından yine dışarıda kalacaklar. Bu demokrasi değildir, çoğunluğun azınlığa üstün olduğu hiçbir sistemi de kabul etmem asla. İster CHP yönetsin, ister AKP, istersem ben yöneteyim fark etmez.
2013-06-28 00:46:29
*** *** ***
Misafir - Murat
Ben de bir ilavede bulunayım, herhangi bir bilgim yok böyle birşey yapılıyor mu: Muhalefet partileri dijital ortamda kendi seçim ağlarını oluşturmalı. Sandık görevlilerinin sandıklara gözü gibi bakıp koruduktan sonra, seçim sonuçlarını bu ağa girmeli. Her görevliye sisteme giriş şifresi verilmeli. Herkes sandığındaki sonuçları bu ağa aktardığında, kendi ağınızdaki sonuçları karşılaştırabilirsiniz. Tabii haberde belirtilen diğer maddeleri dikkate almazsak pek etkili bir yöntem olmayabilir ve yanıltabilir de. Özellikle mükerrer oy ve seçsis vs. çok önemli. Bu arada bu sistemi hiçbir ücret talep etmeden ben hazırlayabilirim. Sunucular sizden olmak şartıyla. Şu hale bak, CHP'yi öncelikle yönetimi düşünmesi gerekirken, biz fukara seçmenleri çözüm yolları arıyor! Recep Erdoğan boşuna sandığa güvenmiyor! Ama CHP'den en ufak bir çözüm yolu yok... Böyle işte bizim ana muhalefet! Bir de K.K. genel başkanlıktan acil acil acil çekilmelidir. Olmadı Kemal Abi! Olmuyor işte! Kabullen artık!
2013-06-28 00:42:25
*** *** ***
Misafir - ahmet
Seçimlerde hile yapıldığı kesin zaten akp nin çok yoğun olduğu bölgelerde çok dikkatli olunmalı elektronik oy sayımı da irdelenmeli orda da hile yapılabilir sistemde
2013-06-28 00:32:49
*** *** ***
Misafir - kubilay
@ Ahmet Yildiz - kusura bakmayin ama eski solculari ile bile yCHP ve MHP ocafendinin secret servisinde calismaktadirlar bunu hala goremiyorsaniz FSMden asagi HARAKIRI zamanidir ...
2013-06-28 00:31:32
*** *** ***
Alcofribas
Hemen bütün muhtarliklar ellerinde... Ikametgah yoluyla gerceklestirilecek sahtekarliklarin önüne gecmek bir tek sekilde mümkün, parmak boyama. Sayim bittikten sonra muhalefetin ayrilmasinda bir problem yok. Cünki ayrilirken sonuc belgesi ellerinde... Sandik sonucu sandikta görevli bütün parti temsilcilerine dagitildigindan keza secsis de saibeli degil... Bütün is pek cok ikamete sahip, onlarca sandik dolasan sahtekarlarla baslayip bitiyor. Boya sorunu cözer... Zaten halkin yarisindan cogu, AKP secmeninin yüzde doksani imza atabilen vatandas da degil! Parmaginin, hatta ucunu degil, tamamini boyadiktan sonra bu is biter.
2013-06-28 00:30:18
*** *** ***
Misafir - ŞaibeliSecsiseHayır
Seçsis programı kodlu ( şifreli ) ve kapalı bir programdır. Bu program Denetim ve Gözetime kapalıdır. Avrupa'da şaibeli olduğundan yasaklanmıştır. Seçimler Gizli oylama, Açık Sayım ESAS olması evrensel bir hukuk gerçeğidir. Ama Seçsis ve fazla basılan filigramsız 17 milyon oy pusulası ile bu Açık oy, GİZLİ SAYIM haline gelmiştir. Ey CHP ve MHP bu seçsis programı ile hayatta gerçek oyunuzu alamazsınız. Sizden isteğim : 1- Seçsis programı iptal olsun , eski usul seçimlerde hile çok az olur. 2-Bu kabul edilmezse Seçsis programına Uluslararası ve Ulusal örgüt, kuruluş ve tüm partilerin Denetim ve Gözetimine açılmasını isteyiniz . 3-Bu da olmaz ise Seçimleri BOYKOT EDİNİZ. Yerel Seçimlerde olan elektrik kesilmelerimin nedenini bir bilgisayar mühendisi şöyle açıklamıştı: Seçsis programında SQL veri tabanı kullanılıyor, Sonuçlar Ankara'da ki merkeze gitmeden müdahele sadece programı kapayıp açmakla oluyor, elektrik kesintisi programı kapamaya yarıyor. Linux dernekleri Seçsisi özgür olmayan, şifreli ve kapalı, müdaheleye açık olarak değerlendirdikleri bir bildiri yayınlamışlardı. Vatandaş, yurttaş, partiler OYUNA GELME, OYUNA SAHİP ÇIK.
2013-06-28 00:02:44
*** *** ***
Misafir - Küçümen
Oy pusulalrında barkodlu seri numaraları bulunmalı. Barkodsuz olarak; il, ilçe, sandık numarası yazılmalı. Her sandığa hangi numaralar arasındaki pusulalar verildiği belli olacağından, bir sandığa kayıtlı seçmen sayısından çok pusula çıkmasının önüne geçilmiş olur. Oy pusulasındaki il, ilçe, sandık numarası da bir başka sandığa ait pusulanın kullanılmasını önleyecektir.
2013-06-28 00:02:41
*** *** ***
as
yıllardır söylediğimiz budur...güzel bir uyarı yazısı olmuş..odatv den ricam, bu yazı her daim burada bir numarada kalmalıdır..ve yapılacak yorumlar zaman zaman yan başlıkta işlenmelidir..şimdiden sağolun..
2013-06-27 23:32:01
*** *** ***
ochychernye
12 Haziran 2011 Seçimlerinde, yurt içi-yurt dışı toplam seçmen sayısı 52,5 milyon, basılan oy pusulası sayısı 69 milyondur. Seçmen sayısından 16 milyon fazla oy pusulası neden basılmıştır.? YSK tarafından yapılan oy pusulası basımı ilk ihalesi, rekabet koşullarına uyulmaması nedeniyle iptal edilmiştir. Birinci ihaleyi alan Korza Matbaacılık, ikinci ihaleye de girerek asgari maliyeti 3 milyon TL olan işi, 800.000 TL'ye yapmak koşuluyla ihaleyi kazanmıştır. Açıkça büyük bir zararı göze alan firma yetkilisi, demokrasiye hizmet için bu fiyatı verdiklerini söylemiştir. Amacı kar etmek olan bir ticaret şirketinin demokrasi aşkı şirket tüzüğünde yazılı mıdır.? SEÇSİS sisteminde bir görünüp-bir kaybolan 6 Milyon seçmen, seçim zamanı dışında nerede saklanmaktadırlar ? Mükerrek oy kullanma suçunun cezası çıkarılan kanunla neden azaltılmıştır. ? Türkiye'de, LYS,KPSS, Polis Okulu Sınavları, Hakimlik-Savcılık sınavları, Şans oyunları v.s hepsi hilelidir. Örgütlü kitlesel hileler yapılmaktadır. Seçimler güvenilir olmaktan uzaktır. Psikolojik operasyonla, sahte anketlerle psikolojik olarak halkı hazırlayıp, sahte sonuçlarla zafer ilan ediyorlar. Yalancı pehlivan gibi peşrevlenip, ikide bir sandığa davet etmesi bundandır.
2013-06-27 23:20:25
*** *** ***
Misafir - vecdi yurtsever
sayın yazar emek etmişiniz bu kadar güzel yazı ortaya çıkarmışınız ve sonunda chp ve mhp yi parti diye yazmışınız yahu onlar kapı kulu sağ sol baston toki beslemesi olmasalar bu kadar muhalefetin kolay olduğu dönemde bu tanımlamalara muhatap olurlar mı
2013-06-27 23:02:35
*** *** ***
Misafir - LXX
Sandıklara sahip çıkılmasından önce barajın % 3'e çekilmesi gerekir. Kemal ve Devlet beylerin öncelikleri sözde yeni anayasa olduğundan seçim barajı onların gündeminde değil. Sadece idare-i maslahat etmekteler. Ben oyumu İşçi Partisine vereceğim.
2013-06-27 22:57:26
*** *** ***
Misafir - ibooooo
bu seçimleri, halka rağmen yapmak isteyecekler ama yediremeyecekler... sözde muhalefet te ( mhp & chp ) iktidarda ( akp değil ab-d ) şaşıp kalacak... hayvan terli... yemez...
2013-06-27 22:40:07
*** *** ***
Misafir - nictie
Bunlar talep edilmeli ve meydanlarda direnilecekse bunların değişmesi/uygulatılması için direnilmeli...
2013-06-27 22:37:18
*** *** ***
Misafir - The İdea
Sayın Ahmet Yıldız, üzgünüm ama, doğru başladığınız işte biraz hayalciliğe kaçmışsınız. Taliban da iyi biliyor ki, yüzde on seçim barajı olmasa sandıkta farklı bir tablo ile karşılaşabilir. En azından, sandıkta irili ufaklı partilerin temsilcileri de işi sıkıya bağlamaya çalışacağı için bir şeyler değişebilir. Durum bu iken en olmayacak şeyi söyleyip "seçim barajı indirilsin" demişsiniz. Olanaksız olduğunu bile bile bunu neden söylersiniz? Hem, öngörünüz neredeydi ki, onca hükümetler gelip geçerken bu konuda baskı yapmadınız? Daha gerçekçi öneri ve tekliflere tabii ki açığız.
2013-06-27 22:27:05
*** *** ***
#4 Tomris 29-06-2013 09:38
Secim??
Önümüzde sandiklar, elimizde önceden secilmislerin secmen listesi...sec bakalim.
Kendini demookratik bir secim yapmis say bakalim...
Sectiklerinin kiligi degismis, secilmislerin döküldügü kalip ayni.
Hainlige aday adaylarinin parti simgesi degismis, küresel plan ayni...
Sec bakalim...
Sandiklara tirnaklarini gecirsen ne olur...
Ülkedeki tüm elektirik sigortalarini balcikli parmaklardan korusan ne olur...
Secilmisler start'larda beklerken
milli ol, devrimci ol bakalim...
Secime mecime aldanma!!!
Adam gibi örgütlen..ic, dis ve küresel köpeklerin dislerini sök, tirnaklarini bir birlerini girtlagina gecirsinler
ki, bu sefer oyunu sen kur,
ülkenin dümenine otur!!!
Tarihteki tüm Atatürk'ler adina da su soytarilara KEMALIST gibi bir
aban da
bakakalsinlar bakalim ...

Son Yazılar