beyazin ustune beyaz boyamak fikret otyam2

Beyaz üzerine beyaz boyayan eller!

Beyazın üstüne beyazla resim yapmak, olmaz-olamaz gibi gözükenin olabileceğini fark etmek, bilmek, göstermek, güven vermektir; öncülük etmektir.

Hepimiz soğuk kış günlerinde balkonda sarımsak unutmuş olabiliriz. Belki hepimizinki beyaz çiçek açmıştır, hem de beyaz karların üzerinde... Ama ilk o görmüştür!

beyazin ustune beyaz boyamak fikret otyam

Hayatımın en büyük meraklarından biri, Fikret Otyam ustanın bir söyleşimizde bahsettiği bir resmidir. Ulusal Kanal’ın arşiv derinliklerinde yer alan bu saatlerce süren söyleşiye akü dayanmamış, yedek akü alabilmemiz için sergiden bir tablosunu bağışlayan Fikret Otyam öncülüğünde Sanatçının Ulusal Seferberliği başlamış, il il Türkiye’yi dolaşarak açtığımız sergilerde Türkiye’nin öncü sanatçılarının eserleri satılarak Ulusal Kanal’a önemli bir gelir sağlanmıştır.

Kültür-Sanat servisi, bu sayede reklam servisini sollamıştır. Belki daha da önemlisi, İstanbul dışındaki illerde yaşayan sıradan vatandaşlarımız da, yurdunun sanatçısıyla kucaklaşma ve hatta sanat eserine sahip olma şansı elde etmiştir.

İşte bu çift taraflı alışverişin ve kazancın vesilesi olan o söyleşinin en tatlı yerlerinden birinde, Fikret Otyam bir resminden bahsetmişti. Geçmiş zamanlardan birinde, kışın en beyaz günlerinden ve Anadolu’nun kar kaplamış soğuk mu soğuk illerinden, kasabalarından veya köylerinden birinde, Otyam bir gün buz tutan balkon kapısını açar. Bir bakar ki, bembeyaz kar kaplamış balkonda, geçmiş mevsimlerden birinde unuttuğu sarımsak Filiz vermiş, çiçek açmıştır.

Bembeyaz karların içinde bembeyaz bir sarımsak çiçeği! Bu Filiz’in güzelliğinden çarpılan Otyam, hemen boyaya fırçaya sarılır ve beyazın üstüne beyaz bir resim yapar.

SANATÇININ ULUSAL SEFERBERLİĞİ ONUN ESERİ!

Beyazın üstüne beyazla resim yapılır mı? Beyazın üstüne beyazla resim yapmak, olmaz-olamaz gibi gözükenin olabileceğini fark etmek, bilmek, göstermek, güven vermektir; öncülük etmektir. Hepimiz soğuk kış günlerinde balkonda sarımsak unutmuş olabiliriz.

Belki hepimizinki beyaz çiçek açmıştır, hem de beyaz karların üzerinde... Ama ilk o görmüştür! Herkesin rastlayıp her gözün görebileceği o değeri aslında ilk gören odur. Ayrıca, görüp de kendine saklamamıştır. “Ben gördüm, var, gerçekten var” demiştir, duyduk duymadık demeyin! İşte bu yüzden, Sanatçının Ulusal Seferberliği’ni başlatan ile beyazın üzerine beyazla boyayan adamın aynı kişi olması tesadüf değildir.

Şeker hastalığı istediği kadar kör etsin gözlerini, yine de en iyi onlar görür!

Beyazın üstüne beyazla resim yapmak, aynı zamanda, ayrıntılar arasına gizlenmiş bu çarpıcı güzelliği, en süzülmüş sanatsal ve estetik değerlerle ifade edebilmenin korkusuz gücüdür. Her babayiğidin harcı olmayan bir yetenektir. Usta öğrencisi usta olmayı gerektirir.

Beyazın allahını, fırçanın en ince kılını, tuvale sürüşün hem en nazlı hem en vahşi halini bilmeyi ve bunlara hakim olmayı gerektirir. Otyam olmayı gerektirir.

OTYAMLAR HEP SAĞ OLACAKTIR!

O resmi hiç görmedim ama hayatımın en büyük meraklarından ve en büyük ideallerinden biri olacaktır her zaman. Ve ne şanslıyım ki, görünmezi gören gözlerle buluştum, beyaz üstüne beyaz boyayan elleri sıktım ve bu hikâyenin heyecanını, birçok başka hikâyeyle beraber birinci ağızdan dinledim. İşte bu yüzden, bugün belki ufukta seçemediğimiz güzel günlere inancım tamdır. İşte bu yüzden Otyamlar hep sağ olacaktır...

Kiraz Perinçek KARAVİT - 11 Ağustos 2015 - Aydınlık

Son Yazılar