apo sorgusunu muhalif sol gormedi

Muhalif Gazeteler Apo'nun Sorgu Görüntülerini Nasıl Gördü? Gördüler Mi?

İşçi Partisi’nin art arda basın açıklamalarıyla yayınladığı görüntüler

PKK ve AKP medyası tarafından sert dille eleştirilirken bir kısım medya organı sorgu görüntülerini görmezden gelmeye devam ediyor.

Sözcü : Sözcü gazetesi Türkiye’nin gündemine oturan görüntüleri görmezden gelen yayın organlarının başında.

Birgün : Birgün gazetesi İşçi Partisi’nin açıklamalarını görmezden gelen bir diğer gazete. Buna karşın Öcalan’ın avukarlarının İP hakkında suç duyurusunda bulunması ve avukatların İP’i suçlayan açıklamaları Birgün’de geniş şekilde yer aldı.

Sol : Sol gazetesi İşçi Partisi’nin açıklamasını haberleştirmeden İşçi Partisi’ne verilen cevabı yayımlayan gazeteler arasında. Günlerdir İP’nin basın açıklaması veya Öcalan’ın sorgu görüntülerini görmezden gelen Sol, İmralı’dan yapılan açıklamaya kayıtsız kalamadı. Dün Sol gazetesinde yer alan “İmralı’dan provokasyon çıkışı” başlıklı haberde, Öcalan’la görüşen vekillerin ifadelerine yer verildi. Sol’un internet sitesi “Öcalan: Tek taraflı paketler provokatörlük” başlıklı haberinde Öcalan’ın açıklamalarını geniş şekilde yayımladı.

Cumhuriyet : Cumhuriyet gazetesi, Öcalan’ın sorgu görüntülerini okuyucularına küçük bir haberle duyurmuştu. Bir paragraftan oluşan haberde “sorgu görüntüleri olduğu iddia edilen fotoğraflar basına dağıtıldı” ifadesi yer almıştı. Oysa İP aynı gün fotoğraf değil video yayınlamış ve basın açıklamasına gelen gazetecilere kopyasını dağıtmıştı. Cumhuriyet’in İP’nin basın açıklamalarına olan ilgisizliği sonraki günlerde devam etti. Gündem yaratan görüntülerin Cumhuriyet gazesi tarafından küçük görülmesine karşın, Öcalan’ın görüntüleri inkar eden açıklamaları gazete sayfalarında yer aldı.

Aydınlık - 10 Şubat 2014

Son Yazılar

Mostly cloudy

14°C

Istanbul